Van het zonnige zuiden naar het warme noorden - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Tim Zwinkels - WaarBenJij.nu Van het zonnige zuiden naar het warme noorden - Reisverslag uit Phi Phi-eilanden, Thailand van Tim Zwinkels - WaarBenJij.nu

Van het zonnige zuiden naar het warme noorden

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

11 Oktober 2012 | Thailand, Phi Phi-eilanden

Hallo daar ben ik weer met een nieuw verslag!

Ik heb de afgelopen dagen nogal wat meegemaakt en ik zal dit in vogelvlucht proberen te vertellen!

Ik was mijn vorige blog geeindigd op koh samui. Hier ben ik Glen tegengekomen een nogal komische Brit. Het begon al met de kennismaking in het hostel. Ik liep de dormroom in en hij trok meteen zijn gordijntje voor z'n bed weg en ik zag een gezicht onder invloed van weet ik het wat. Dit bleek achteraf dus een jetlag te zijn. De eerste dag heb ik rustig bijgekomen op het strand. Hier natuurlijk gewoon op een ligbed gaan liggen van een hotel. Toen werd er gevraagd of ik het hotel verbleef zei ik netjes ja en dacht dan komt het wel goed. Het enige probleem was dat heel het hotel bruine handdoeken had en ik een blauwe, dus deze jongen kon gewoon lekker in het zand gaan liggen. De tweede dag ben ik met Glen naar een aantal bounty eilandjes gegaan. Op het eerste eilandje zijn we naar boven geklommen om het uitzicht over alle eilandjes te kunnen zien, nou dit koste me 20 liter zweet, maar was de moeite zeker waard! Een prachtig uitzicht over een 10tal eilandjes met blauw water en een strak blauwe lucht, wat wil je nog meer! Nou genoeg zonnebrand, want dit kereltje moet nog steeds goed erop letten dat hij niet verbrand. Maar goed alles is goed gekomen en na deze lange dag zagen we bij terugkomst dat het aantal bewoners van het hostel meer dan verdubbeld was, we waren nu met z'n 5en. Nou wij met z'n allen eten en na het eten moet er natuurlijk gedronken worden. We hebben op z'n backpackers heel goedkoop drank bij de 7/11 gehaald en hebben ons eigen feestje gemaakt op een verder vrij rustig eiland. Toen we terug bij ons hostel kwamen, merkten we dat er helemaal niks op slot werd gedaan in het hostel en dat alles gewoon door iedereen meegenomen kan worden, lekker zeg!

De dag erna daar kan ik vrij kort over zijn, ik wilde van koh Samui naar Krabi en dit zou me een uur of 5 kosten werd gezegd, nou dan weet je al dat je er 2 uur bij kan optellen, maar dit bleek nog niet voldoende. De ferry ging nog vrij rap, maar daarna kwam ik in een bus te zitten die werkelijk overal stopte, was ik een hele dag kwijt aan reizen en dan kan ik niet gebruiken in de krappe 5 maanden die ik heb!

Ik ben in Krabi in het Pak Up hostel beland voor een slordige 5e de nacht en dit was denk ik het beste hostel tot nu toe. De volgende dag ben ik een soort van James Bond Island tour gaan doen. Het hoogtepunt van deze dag was dat de gids een ladyboy was en naarmate de dag vorderde werd een Australier wat dronken van het bierdrinken en dat werkt niet echt als je op een longtailboot zit, dus hij viel bovenop die ladyboy, heerlijk zeg! Maar verder was het 's ochtends best mooi om alles te zien, incl. dat van James Bond (Man with the golden gun), maar 's middags gingen we naar een Monkey Temple, met van die smerige stinkapen die eten van je willen en daarna het hoogtepunt van de dag een waterval van nog geen 2 meter hoog! Maar goed gelukkig was het 's ochtends wel top! De dag erna ben ik gaan rotsklimmen op Railey Beach, echt een supermooie plek! En na een week geen Nederlands te hebben gesproken, zaten in het groepje van 5 klimmers, wel 3 Nederlanders! Het rotsklimmen was vet om te doen, zeker als je op een gegeven moment toch maar naar 35 meter ben geklommen! Het was echter ook vrij vermoeiend omdat je je armen een beetje teveel moet gebruiken en zelf deze gespierde jongen was aan het einde van de dag toch een beetje moe! Vlak voor zonsondergang kwam Roy met het geniaale idee om dit hoog vanuit een grot te gaan bekijken. En wij, Jeroen en ik, vonden dit ook wel een strak plan! Dus wij met een zaklamp en 2 hoofdlampjes eerst zoeken naar de juiste weg in de grot en toen toch omhoog geklommen om nog net de zonsondergang te zien! Dit was achteraf gezien een beetje link, maar stiekem toch wel erg gaaf! Door dit geintje had ik wel m'n boot terug naar Krabi gemist, maar dit maakte niet uit, ik moest gewoon 22 eurootjes betalen en dan had ik een priveboot en taxi terug! Beetje prijzig geintje maar ach, je bent hier maar 1x.

De dag erna heb ik Krabi verlaten voor Koh Phi Phi, wederom een partyeiland! Hier heb je eigenlijk alleen maar zon zee strand en buckets! Dus de eerste avond moest het er maar weer van komen! Ik ben samen met 2 Oostenrijkse meiden, beide Teresa genaamd, naar het strand gegaan waar het allemaal gebeurd. Hier wordt eigenlijk aan het begin v/d avond alleen maar met keiharde muziek een vuurshow gegeven, maar die jongens zijn er nog niet zo goed in, want eens in het uur beland er een brandende stok in het publiek. Daarna konden we lekker springtouwen en door een hoepel springen, die natuurlijk wel in de brand staan. Als dat dan klaar is, gaat het echte feest beginnen! En dat feest gaat de volgende ochtend in je hoofd gewoon lekker door! Gelukkig had ik een middagtrip met daarbij cliffjumping. Nou dat zou ik wel ff doen. Eerst van een meter of 16, maar dat stelt natuurlijk niks voor, toen van 20. Nou ik was zou aan het genieten tijdens het vallen dat ik niet doorhad dat ik een beetje naar links ging met m'n hoofd. Eenmaal in het water voelde ik dat maar al te goed, maarja zonder risico gebeurd er ook nooit wat! De rest van de dag een beetje gesnorkeld ( een baracuda gezien) en naar Maja Beach bekent van de film the Beach. 's Avonds hebben we nog het lichtgevende plankton gezien in de zee, al was er niet zo heel veel helaas, maar wel apart om dat te zien.

Ondertussen zit ik nu al in Kantchanaburi, waar alles te doen is over de death railway tussen Birma en Thailand, maar daar vertel ik de volgende keer meer over! Het enige wat ik wel kwijt wil is dat mijn gids van vandaag een aantal maanden in Nederland is geweest als uitwisselingsstudent en dus ook een beetje Nederlands kon. Zo betekent heel mooi en het Thais fuck you of hair of the pussy, maar hier ga ik nog achteraan! Je begrijpt wel dat vandaag een hoogstaande dag was!

Dag vriendjes en vriendinnetjes tot de volgende keer maar weer!

  • 12 Oktober 2012 - 12:02

    Maaike:

    Hee Tim,

    Super leuk om al je verhalen te lezen:) Zo te horen heb je het prima naar je zin.. Geniet ervan jongen en spreek je weer als je terug bent!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phi Phi-eilanden

Tim

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 555
Totaal aantal bezoekers 13692

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 19 Februari 2013

Zuidoost Azië

Landen bezocht: