Koh Phangan en de Full Moon Party - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Tim Zwinkels - WaarBenJij.nu Koh Phangan en de Full Moon Party - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Tim Zwinkels - WaarBenJij.nu

Koh Phangan en de Full Moon Party

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

02 Oktober 2012 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Beste thuisblijvers,

Ik ga er gewoon nog goed in worden om regelmatig een reisverslagje te typen. Momenteel zit ik op het altijd zonnige Koh Samui.

Bangkok Women Really Are Fellows, is het ezelsbruggetje wat ik jullie niet wil onthouden. De eerste letters van elk woord staan voor de checks die jij en je duikbuddy moeten uitvoeren voordat je in het diepe springt. De laatste avond hebben we met ons duikteam onze video bekeken van de laatste 2 duiken, echt dik. Het was zo mooi daar. Hierna lekker wezen eten en nog een paar biertjes gedronken op het feit dat we onze PADI hebben gehaald.

De volgende ochtend moest ik alweer om half 10 op de boot zitten om richting het volgende hoogtepunt van dit tripje te gaan. De ferry naar Koh Phangan duurde 1,5 uur en van daaruit was ik in 10 minuutjes bij mijn resort. Dit klinkt veel beter dan dat het is, maar toch. Ik had gelukkig al geboekt, want het hele eiland begon vol te lopen vanwege de Full Moon Party. Ik kreeg een aardige bungalow en het mooie hieraan was dat als ik m'n deur uitliep, ik op het strand stond. Die dag heb ik me verder redelijk koest gehouden, want het enige wat je eigenlijk echt goed kan doen op dit eiland is feesten! Dus dat moest de eerste avond dan ook maar gelijk gebeuren! Ik ging met Brad en Max, 2 britten, naar het strand waar de FMP 2 dagen later zou zijn. Dit was nog voorzichtig uitgedrukt een crazy night! De buckets werden speciaal voor ons extra sterk gemaakt, dus na de eerste bucket was het vrij lastig om links en rechts uit elkaar te houden, maar goed gelukkig hadden we de foto's nog ;) De volgende middag ben ik samen met Max en Brad op de scooter over het eiland gaan toeren. Eerst naar de beroemde waterval van Koh Phangan. Nou die was dus zo goed als opgedroogd doordat er geen regen gevallen is de afgelopen tijd. Daarna zijn we richting wat stranden gereden waar je goed moest kunnen snorkelen, maar vergelijken met Koh Tao viel dit voor mij een beetje tegen. 's Avonds hebben we samen voetbal gekeken en zijn we redelijk op tijd naar bed gegaan, zodat we de volgende dag in vorm zouden zijn voor de FMP. De volgende dag zou ook James, die ik de 1e avond in Bangkok had ontmoet komen. Hij heeft uiteindelijk een kamer gevonden zonder ramen, maar goed hij kon in ieder geval slapen. Ik ben eerst op zoek gegaan naar een mooi hempie voor op de Full Moon, tijdens het zoeken kwam ik Wally en Dymphy tegen en ben ik na het shoppen naar hun resort gegaan om ff in het zwembad te zwemmen. De avond van de FMP ben ik al op tijd richting hat rin gegaan om eerst in een Irish Pub een wedstrijd Harling te kijken met James en een hoop andere Ieren. Hierna zijn we richting het strand gegaan voor het echte feest! Hier kwam ik geheel toevallig meteen Wally, Dymphy, Isis en Ruby tegen en dus ben ik met hun lekker wezen partyen. Aan het begin vond ik het nog een beetje een toeristisch gebeuren maar vanaf 4 werd het toch echt een mooi feestje. Het is wel mooi om gewoon een stuk over het strand te lopen van Mushroom hill met lekkere shakies tot het andere uiteinde. Overal waar een bar is, staan zoveel boxen op elkaar om er maar voor te zorgen dat iedereen de muziek hoort. Het mooiste moment is denk de zonsopkomst, dit had ik zowaar weten te bereiken ondanks de vele emmertjes die naar binnen gingen! Om 7 uur vond ik het toch wel mooi geweest en ben ik met een taxi weer teruggegaan om wat te slapen.

The day after heb ik me door omstandigheden niet druk gemaakt en lekker aan het strand gelegen. James kwam ook langs om bij te komen en samen hebben we de avond nog eens doorgenomen. Het enige leuke aan die dag was het avondeten. We zijn met z'n 2en naar een soort van markt gegaan waar ze alleen maar eten maken voor heel weinig centjes. Je kan hier dus een springroll voor 20 cent krijgen, hier dus verschillende lekkere Thaise gerechten gegeten en na een paar biertjes toch maar naar bed, want de vermoeidheid begon aardig toe te slaan.

En nu zit ik een in een hostel op Koh Samui, wat toch wel erg toeristisch is, maar ik wil nog 2 dagen rustig aan doen en genieten van het weer, voordat ik richting Krabi ga. Aan de westkust van Thailand wil het in deze tijd nog wel eens regenen, maar dat zal ik ter zijner tijd zelf wel ondervinden.

Ohja voordat ik afsluit wil ik jullie graag nog vertellen hoe een toilet er hier uitziet, want er zal vast een moment komen dat ik hier een dagje op moet doorbrengen. Het is een gewone pot zoals thuis, maar zonder wc-papier en met een mooie spuit. Dit om geen wc-papier in de zee te lozen. Het is niet de beste ervaring, maar goed kijk maar wat je ermee doet!

Tot de volgende keer!

  • 04 Oktober 2012 - 21:52

    Mitsie:

    dat wordt al een aardige bierbuik. hoe ga je dit er weer af trainen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ko Pha-Ngan

Tim

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1146
Totaal aantal bezoekers 13690

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 19 Februari 2013

Zuidoost Azië

Landen bezocht: