Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tim Zwinkels - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Tim Zwinkels - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

27 September 2012 | Thailand, Koh Tao

Hallo allemaal,

Na mijn eerste verslag zal ik ook maar meteen de tweede typen, want dan ben ik daar ook weer vanaf ;)

We waren gebleven bij de nachtbus richting Koh Tao. Dit was echt een vreselijke reis. De bus vertrok om half 7 en om 3 uur 's nachts moesten we overstappen op een andere kleine bus. Nu dacht ik dat de eerste bus niet slechter kon, maar dit had ik toch echt fout ingeschat. De tweede bus was echt een hel!! Gelukkig duurde die maar een uurtje en om 4 uur midden in de nacht moesten we met z'n allen nog 3 uur wacht totdat de boot vertrok. Ik kan je vertellen, ik heb weleens betere nachten gehad. Om half 7 ben ik lekker de boot op gegaan en heb ik me reispilletje ingenomen tegen zeeziekte. Dit bleek achteraf gezien niet nodig, want de zee was heel erg kalm. Op de boot kwam een Thai me vragen of ik bij zijn duikschool m'n padi wilde halen. Normaal houd ik daar niet zo van, maar deze Thai was precies van de duikschool die goed aangescheven stond in de lonely planet en hij gaf me ook nog eens een korting van 800 bath. Dit vond ik echter nog niet voldoende en ik wist er nog eens 500 bath vanaf te praten. Dit bleek echter nog nooit eerder door iemand gedaan te zijn en toen we bij de duikschool afgezet werden, moest ik apart gaan zitten, want ik was de speciale jongen. De rest kreeg de korting niet en ze snapten daar niet hoe ik het voor elkaar had gekregen, maar dat was niet mijn zorg en zo heb ik m'n naam ook nog een beetje eer aan kunnen doen!
Op de boot ben ik nog vier ander NL'ers tegengekomen. Dit zijn Ruby, Isis, Wally en Dymphy. Ik kwam hen tegen doordat Isis bijna dezelfde backpack heeft als mij en de mijne van boord wilde nemen. We zijn met z'n allen naar dezelfde duikschool gegaan en ik kwam in de groep met Isis en Dymphy. Verder zaten er nog een Schot, James, een Engelsman, Ronny en een Ier, Paul in. Een mooie groep! We kregen les van Tina een heel gezellige Canadees die wel verstand had van duiken. De eerste dag echter zouden we nog ff bijkomen van de reis. Heerlijk op het strand gelegen een middagje. Dit moest ik wel bekopen met verbrandde schouders. De volgende dag begonnen we met de theorie voor de padi en dit deden we door cheesy padi video's te kijken en daarna vragen te beantwoorden, niet hetgene waar je nou echt zin in hebt als je je duikbrevet gaat halen. De volgende ochtend wederom theorie, maar daarna gingen we alles klaarmaken om het zwembad in te gaan. In het zwembad moesten we allerlei oefeningen doen, zoals masker afzetten en weer opzetten en je zuurstof uit je mond halen en weer terugstoppen. Dit duurde al met al wel een goede 5 uur en was best lang. De dag erna hadden we eerst 's ochtends ons eindexamen en zouden we 's middags de eerste duiken hebben. Ik werd echter na het zwembad gebeuren niet goed en ben lekker over m'n nek gegaan. Dit heb ik heel de nacht bijna volgehouden en ik was bang dat het de volgende dag niks ging worden. Maar gelukkig ging het mede door de goede verzorging van m'n Nederlandse vrienden de volgende dag wel weer. Het examen hebben we allemaal gehaald en 's middags ging het dan toch echt gebeuren! Tijdens de eerste twee duiken was er nog niet zoveel te zien, omdat we nog moesten wennen en skills moesten laten zijn. Dit viel dus een beetje tegen qua zicht, maar verder was het wel mooi om toch een goede 3 kwartier onderwater te zijn. De dag hebben we afgesloten door met bijna de gehele klas met elkaar te gaan eten. De volgende dag was een vroegertje, nl. 7 uur klaar staan voor vertrek. Dit viel een klein beetje tegen, zeker toen we een reispilletje kregen vanwege de ruwe zee. Ik was hier heel gelukkig mee en zag na een kwartiertje al lijkbleek en daarna aardig groen volgens mijn klasgenoten. Na de vissen te hebben gevoerd zijn we gaan duiken op echt een fantastische mooie plek met een hoop koraal en vissen, dit was echt onwijs vet! De tweede duik had iets minder vissen, maar wel een hoop mooi koraal. Er was ook nog een vis die de hele tijd in je beet, beetje jammer dat dat beest ook bestaat. Na deze twee duiken waren we officieel geslaagd voor onze padi!!!! Hier is ook een film van gemaakt die we vanavond gaan zien, ik ben benieuwd. Morgen ga ik met de boot naar Koh Pagnan voor de Full Moon party die op 30 september is. Dus ik hoop dat ik de volgende dag nog leef om een mooi verslagje te typen.

PS foto's uploaden duurt echt een eeuwigheid dus daar kap ik mee.

De groeten!

  • 27 September 2012 - 11:55

    Strik:

    Tim, van harte gefeliciteerd jongen dat je bij PADI groep mag. Heel tof om de verslagen te lezen. Veel plezier nog en we volgen je mooie verhalen. Groeten Strik

  • 27 September 2012 - 11:59

    Daniel:

    Normaal gesproken lees ik deze verhalen nooit Tim, maar om deze moest ik toch even gniffelen en heb ik weliswaar helemaal uitgelezen! Gefeliciteerd met je PADI, en doe voorzichtig met de paddo's bij de FMP

  • 27 September 2012 - 12:03

    Fan 1:

    Jeej, eindelijk ook je duikbrevet. Ik weet zeker dat dat ene visje dacht dat jij hem wel weer even zou voederen... je moet ook niet constant over je nek gaan is niet goed voor je gezondheid;) Beter trek jij niet dat soort vissen aan als wij ooit wanneer jij weer terug bent ook kunnen gaan duiken :) Have fun!!

  • 27 September 2012 - 12:24

    Micky:

    Hi Tim, golven en jij dat gaat niet echt goed samen. Maar van harte met het behalen van je padi.
    Hoop dat je genoeg pilletjes hebt meegenomen als je van eiland naar eiland gaat. Misschien wat minder zuipen, kan ook wonderen doen. Veel plezier verder.

  • 27 September 2012 - 13:33

    Stuurloos:

    Wat een verhalen Tim! Zo te zien heb je het best naar je zin. Gefeliciteerd met je PADI! En dat gieren kwam sowieso niet door de golven maar door dat gezuip, ga zo door en nog heel veel plezier!

  • 27 September 2012 - 15:21

    Yvonne:

    Hoi Tim, Leuk dat je reisverslagen hebt geschreven. Veel plezier, ik ben jaloers. Groetje Yvonne

  • 28 September 2012 - 07:30

    Aad:

    Gefeliciteerd met je padi! Had die vis die in je beet misschien witte punten op zijn vinnen? Whitetip reef shark?

  • 01 Oktober 2012 - 17:15

    Peter:

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin Tim! Gefeliciteerd met je duikbrevet en naar ik hoop heb je een vette full moon party gehad ;-). Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Koh Tao

Tim

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 784
Totaal aantal bezoekers 13689

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 19 Februari 2013

Zuidoost Azië

Landen bezocht: