Bangkok and the rainy season - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim Zwinkels - WaarBenJij.nu Bangkok and the rainy season - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tim Zwinkels - WaarBenJij.nu

Bangkok and the rainy season

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

27 September 2012 | Thailand, Bangkok

Hallo fans!!

Vandaag heb ik zowaar tijd gevonden om achter de computer te kruipen en een mooi verslag te typen van al mijn belevenissen in Thailand. Maar voordat ik in Thailand aankwam moest ik van huis uit naar Schiphol. Daar heb ik afscheid genomen van vaders, moeders, Tessa en Lars. De laatste had er toch wel moeite mee dat zijn grote broer voor zo'n lange tijd weggaat, omdat hij dan de juiste sturing mist ;)

Maar op Prinsjesdag om 18:15 mocht ik met Turkish Airlines eerst naar Istanbul toe om vervolgens over te stappen in een vliegtuig naar Bangkok. Tijdens de tussenstop heb ik met een andere Nederlandse jongen een snel biertje gedaan, dit was waarschijnlijk meteen het duurste biertje van de hele reis aangezien het me net geen € 10 koste. Daarna lekker geslapen in het vliegtuig en toen ik wakker werd, was het 2 's middags en was ik in Bangkok. Ik kwam zowaar heel makkelijk door de douane heen en ben met de taxi naar Khoa San road gegaan. Hier heb ik 3 nachten geslapen. De eerste middag kwam ik rond 5 uur James tegen, een Ier die op zoek was naar werk in Thailand. Met hem heb ik eigenlijk heel de avond gefeest. Op een gegeven moment had ik het idee dat ik hem eruit gedronken had, maar later op de avond had ik toch een kleine inzinking en moest ik me gewonnen geven.

Maar goed de volgende dag was mijn eerste dat ik Bangkok kon zien, dus... heb ik heel de ochtend uitgekaterd. Toen ik eenmaal weer een beetje zicht had, ben ik toch tot de conclusie gekomen dat een kater een heet land met een hoge luchtvochtigheid niet ideaal is. De middag heb ik een stadstoer gedaan met een eigen tuktuk-chauf. Ik ben eerst naar het grand palace gegaan. Dit is het paleis van de koning en uit eerbied voor hem mogen mannen alleen met een lange broek aan naar binnen. Deze lange broek moest ik huren bij de ingang en zag er best modieus uit (zie de foto's). Het paleis was best mooi om te zien, maar ook weer niet echt bijzonder. Daarna ben ik naar de Wat Pho gegaan, in deze tempel ligt een vrij grote boeda en dit was wel aardig om te zien. Maar je bent pas echt in bangkok als je met een longtailboot (en dan wel een echte met een vrachtwagenmotor buitenboord) over de rivier en door de kongs vaart. Dit heb ik dan ook gedaan! Na een rustige start gingen we daarna volle bak over het water, zoals in een james bond film ook te zien is. Daarna was het een uur of 5 en dan is het toch wel weer tijd voor een lekker biertje op Khoa San road. Ik heb mijn chauffeur voor de dag 100 bath gegeven, maar dit bleek achteraf bezien toch wat te weinig, omdat ik bij volgende ritjes al snel 60 bath moest betalen. Op Khoa San ben ik aan tafel geschoven bij 2 Nederlandse dames en die waren best gezellig. Zoals de titel al aangeeft is het ook rainy season en het begon rond 7 uur toch te regenen. Heel Koa San road was een rivier geworden en er stond een halve meter water. Na een paar uur was dit wel weer weg, maar toch vreemd om te zien. Ik had alleen het probleem dat ik er de volgende dag om half 7 uit moest. Dus om een uur of 2 hield ik het voor gezien en ben ik gaan slapen. De volgende dag ging ik lekker Nederlands fietsen door Chinatown. Dit was echt een vette fietstocht door de kleinen nauwe straatjes daar waar de Chinezen gewoon aan het koken waren of met andere dingen bezig. De rest van de dag heb ik me niet te druk gemaakt en ik heb de avond maar gebruikt om m'n jetlag een keertje te verwerken. De volgende dag ben ik de hele dag met een Oostenrijks koppel opgetrokken en zijn we naar het winkelcentrum geweest en het grootste aquarium van Azie. Zij waren aan het eind van hun reis en hebben me nog een paar goede tips gegeven om te doen. Om 6 uur moest ik terug zijn op Koa San road, omdat ik dan opgehaald zou worden voor de nachtbus. Het blijkt echter ook in Bangkok spits te zijn vanaf 5 uur en hierdoor was het op de terugweg nog wel ff spannend of ik het zou redden. Gelukkig kwam ik net binnen toen mijn pick up vrouwtje kwam en kon ik meteen mee naar de nachtbus richting Koh Tao.

Bangkok was al met al een stinkstad door de smog, maar je kon er wel heerlijk eten op de straat voor vaak nog geen euro. Het verkeer is echt een chaos, maar toch gaat er weinig mis. Nu op naar Koh Tao om mijn duikbrevet te halen en te genieten van een heerlijk tropisch eiland!

Adios!

  • 27 September 2012 - 12:04

    Fan 1:

    Ik mis de mooie broek Timmie!!

  • 27 September 2012 - 13:07

    Tim:

    Ja foto's uploaden duurt een beetje lang

  • 27 September 2012 - 17:13

    Marcel:

    Goed naar je zin als ik het zo lees... Op naar je volgende verslag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Tim

Actief sinds 11 Sept. 2012
Verslag gelezen: 830
Totaal aantal bezoekers 13691

Voorgaande reizen:

18 September 2012 - 19 Februari 2013

Zuidoost Azië

Landen bezocht: